tisdag 5 november 2013

Hallå där!

Vad roligt att du ville titta in!

Mitt namn är Nelson Grützelius och jag är en Norsk Skogskatt. Mamma säger att mitt "uppfödarnamn" är Presley, men jag gillar mitt nya namn bättre. Jag föddes för ungefär fyra månader sedan hos en snäll familj utanför Alvesta, och sedan kom mamma och hämtade hem mig. I den här bloggen tänker jag skriva om mitt liv som katt, från att vara kattunge till vuxen man. 
Just nu lever jag som innekatt och jag lär mig snabbt hur livet fungerar här hemma, som till exempel att man ska bajsa i lådan med tak, äta och dricka ur de blåa skålarna i köket och undvika vattnet i duschen till varje pris! Jag älskar de stora människorna väldigt mycket och jag tycker om att leka och gosa med dem, även om de ibland har svårt att förstå när jag mitt i leken eller goset inte vill mera. Människor är allt bra dumma, eller hur?
Hur som helst har jag inte tid att blogga mer nu, jag har en lång päls att tvätta och det tar sådan otrolig tid!
Godnatt ni där ute! / Nelson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar